
Uppsägning av avtal
Behöver du information om hur du går tillväga om du behöver säga upp ett avtal eller har gått i konkurs? Har har vi samlat information och dokument.
Uppsägning av TakeCares grundläggande tjänster
Avtalsperioden är från och med datum det undertecknats av båda parter och gäller fram till närmaste kalenderårsskifte. Avtalet förlängs automatiskt med tolv månader per kalenderårsskifte, för så vitt inte någon av Parterna skriftligen sagt upp avtalet minst tre månader innan innevarande avtalsperiods utgång, det vill säga senast den 30 september.
Har du gått i konkurs och avslutar ditt avtal av den anledningen finns det specifika rutiner och checklistor för det. Detsamma gäller om du ska stänga en vårdenhet på grund av konkurs. Behöver du stänga en vårdenhet vänligen kontakt din lokala förvaltning.
Ansvar för journaler vid uppsägning av avtal
Uppsägning av en tilläggstjänst
För uppsägning av våra tilläggstjänster förväntas ni att skicka in en uppsägningsblankett enligt dokumenten nedan. Instruktioner på vem som ska ta emot uppsägningen finns beskrivet i blanketten.
För uppsägning av tjänster som saknar uppsägningsblanketter eller för allmänna frågor kring uppsägning av avtal, kontakta Regional Vård- och läkemedelsprocess (RVLP).
Kontakta RVLP
- Uppdaterad: 12 december 2024